Reakce čtenářů

Napište příspěvek

  1. Zdravím a reaguji na článek od „Marek Fichtner z 25.3.2011. Úplnou náhodou jsem našel přehazovačku Walter na :http://www.disraeligears.co.uk/Site/Walter_derailleur.html
    jsou zde i dobové návody k obsluze a údržbě jízních kol.
    pa.formanek@seznam.cz

  2. Dobrý den,
    velice bych uvítala kontakt na pana Dittmayera. Oceňuji jeho práci i práci kolegů na sborníku. Ráda bych ze sborníku citovala, případně se dostala k archivním pramenům. Předem děkuji!
    Alena Zinnerová, Stavební fórum

  3. Dobrý den, jsem moc rád,že jsem našel stránky o Waltrovce a Motorletu. Jsou opravdu dobře udělané a ucelené. Můj otec J.Chomát se ve Waltrovce vyučil a pracoval na přesném lití až do odchodu do důchodu. Já jsem se také vyučil v Motorletu a pracoval jsem na 1. provozu, kde jsem potkal hodně dobrých lidí a zapálených odborníků. Jen pár jmen z mnoha: pan Plocha, technický kontrolor, to byl pojem. Pan Čibera, Mirek Šusta, Karel Mašek, Jaroslav Cajska a hodně dalších. Je mi líto jak dopadl podnik s tolika odborníky a s takovým záběrem, ale život jde dál. Proto chci popřát všem hodně zdraví a radosti ze života. A nezapomínejme na podnik, kde nám bylo dobře. Hezký den J. Chomát

  4. Rád bych věděl,jestli někdo ví,jestli byla snaha,či pokusy o nadzvukovou variantu Delfína,nebo Albatrosa. Bylo by to technicky možné?
    cappy1952@seznam.cz

  5. Dobrý den,
    4.února uplynulo 30 let od náhlého umrtí mého otce Otakara Bělocha. Z toho důvodu jsem hledal nějakou informaci o prvním umělém kolením kloubu našel jsem Vaše stránky. Ve Waltrovce a následně v Motorletu pracovaly dvě generace Bělochů.Děda Josef jako vyhlášený svařeč barevných kovů.Otec pracoval v nástrojárně na horizontce, a později na souřadnicové brusce. Snímal na ní kopii koleního kloubu. Originál, z kterého snímal rozměry mi přinesl ukázat domů. Byl i u poděkování lékařů, kteří promítli film natočený při operaci kolenního kloubu.Velmi dobře bylo hodnoceno vyleštění kloubu od J. Abrhámové.
    Bourání továrny jsem sledoval v médiich,a bylo jasné že nenávratně mizí kus historie.

  6. Lítám na Z-43 a přirozeně mě zajmá skoro všechno okolo tohoto letadla a jeho motoru M337, škoda, že dnes nemáme nějakou rize českou společnost, vyrábějící letecké motory. Byli jsme špička… Někdy bych hrozně rád promluvil s nějakým motorářem z Waltrovky, bylo by to pro mě nesmírně cenné. hugo.baskerville@seznam.cz

  7. Zdravím „waltrováky“ !
    Mám pouze dotaz, zda ještě existuje kontakt na lidi, kteří se zabývali kogenerací s motorem M601. Pokud ano, tak se prosím ozvěte.

    Děkuji za pochopení.

    Vlastimil Kříž

  8. Dobry den.
    Pracoval jsem pro Pratt& Whitney ohledne koupi Motorletu.Zahadna smrt E Foulda se taji.Take malo lidi vi,jak se GE stalo majitelem,a kdo na to tlacil.

  9. Dobrý večer. Protože letošní rok 2014 není přidán žádný mail, tak to nemohu nechat bez povšimnutí. Jako bývalý Motorleták a Waltrovák přeji všem návštěvníkům a autorům těchto stránek vše nejlepší do nového roku 2015 a hodně zdraví a radosti. Je potřeba připomínat mladší a určitě zvídavé generaci, co se dosáhlo dobrého v letech prosperity tohoto závodu, ať měl jména a názvy jakékoliv. Vždy jej tvořili chytří a zapálení lidé. V určitém časovém úseku jsme byli výborní a úspěšní. A tento veb na to nedá určitě zapomenout. Vše nejlepší přeje J. Chomát

  10. Mohu se jen připojit ke všem, kteří přede mnou vysoce hodnotili tento popis historie Waltrovky. Já se na stará kolena zabývám rodopisem a teprve zde jsem se dověděl, že můj prastrýc, Antonín Šimek, smíchovský stavitel a stavební podnikatel, postavil i Waltrovku a byl jejím velmi významným akcionářem. Zřejmě postavil i Tresorii, továrnu na výrobu pokladen, kde byl po celou dobu jejího trvání ředitelem jeho synovec, můj strýc, ing. Karel Urban, jehož jeden z tresorů, v ČNB, je velice často v ČT vidět otevřený a před ním pózují bankéři. Můj prastrýc postavil na Smíchově přes 20 secesních činžáků a také bývalý hotel Hybernii v Hybernské. Uvítal bych proto jakoukoliv dokumentaci nějak související s veřejnou činností obou, protože se již nemohu na to zeptat pamětníků v rodině.

  11. Zdravím všechny Motorleťáky – Waltrováky,
    děkuji za úžasné stránky, jsem jejich pravidelným návštěvníkem. V Motorletu jsem se vyučil i pracoval, do dnes na ta léta vzpomínám velice rád a když dnes čtu o motoru M601, jsem na to hrdý. Měl jsem a mám slzy v očích když vidím, jak to s továrnou dopadlo. Mějte se všichni moc krásně a snad někdy a někde na shledanou.
    Ivan Přibyl

  12. Dobrý den,
    pro projekt Paměť národa bychom rádi zaznamenali příběhy pamětníků provozu ve Waltrovce. Mohli byste nám prosím být nápomocni s nasměrováním a poskytnutím kontaktů?

    S pozdravem,
    Viktor Portel

  13. Dobrý den,

    chtěl jsem požádat o možnost převzetí části Vašich textů pro potřeby našeho muzea historických vozidel AUTO MOTO MUZEUM Kopřivnice. Máme sekci s historií značek výrobců a v naší expozici je motocykl Walter a nějaké letecké motory.

    Děkuji za případnou odpověď.
    Mrkvica

  14. Dobrý den,pracoval jsem v MOTORLETU v letech 1960-1967 s přestávkou ZVS. Rád bych získal kopie Nového Signálu z let 1962-1967.Aspoň bych ve stáří zavzpomínal. Děkuji

  15. Dobrý den
    Scháním kontakt na lidi , kteří pracovali na pozemní energetické verzi motoru M601.
    Za jakoukoliv zprávu předem děkuji
    S pozdravem
    libor.baramak@gmail.com

  16. Dobrý den,

    obracím se na všechny čtenáře i administrátory těchto stránek s prosbou o pomoc při shánění kontaktů na bývalé zaměstnance společnosti.

    Jedná se natáčení vzpomínek na „Waltrovku“ pro Pamět národa. Více o nás na : http://www.pametnaroda.cz, http://www.postbellum.cz

    Dotazy ráda zodpovím na:linda.wolfova@postbellum.cz

    Předem všem velice děkuji za pomoc!

    S úctou
    L.Wolfová

  17. Přednáška na téma „Historie jednoho století podniku Walter v Praze-Jinonicích se koná dne 6.10.2015 od 18:00 hodin v modlitebně Adventistů v Peroutkově ulici (stanice autobusu č.137 Urbanova). Přednáší PhDr.Michal Plavec, kurátor leteckých sbírek v Národním technickém muzeu. Vstup volný.

  18. Zdravím všechny Waltrováky i Motorleťáky. Se zájmem jsem si přečetl článek o vzniku motoru M 602. Jelikož jsem pracoval na zkušebnách „E“, byl jsem u toho, když se motor zkoušel na vodní brzdě. Pořídil jsem snímky ze zkoušky. Rád bych se o ně podělil. Je to už pomalu 20 let, ale třeba to bude někoho zajímat. Poradí mi někdo jak na to ?
    Jiří Tůma ml.

  19. Dobrý den
    Sháním kontakt na lidi, kteří pracovali na pozemní energetické verzi motoru M601.
    Za jakoukoliv zprávu předem děkuji.
    S pozdravem
    libor.baranak@gmail.com
    libor.baranak.st@vsb.cz

  20. Zdravím, hlavně ty „starší“ motorleťáky z let 1958-64, kdy jsem se učil, vyučil, a působil až do nástupu na zvs. Moje působiště byl 6.provoz(4.patro betoňáku stř.3611-vrchní mistr Dostál a stř.3612-vrchní mistr Cihlář).Cechmistrem byl p.Ulrich( y?). Jinak ve fabrice působilo mnoho příbuzných od předválečného strejdy Josefa-řemenáře, i nějaké ty sestřenice i bratranci. To jen tak na úvod a teď to hlavní a pro mne vcelku zajímavé. Existuje nějaký pamětník, který zažil v 5.patře rozděleném na učiliště a zkušebnu palivových trysek (mistr Hamáček) vyklizenou místnost, uzavřenou a střeženou 24 hodin strážným ZS? Do místnosti měli přístup snad jen konstruktéři přípravků(někteří), a dle kamarádů se v nářadovně už vyráběly přípravky pro snad uvažovanou licenční výrobu motoru M11(RF11-F), nebo alespoň výrobu ND. Snad z toho sešlo z důvodu nedostatečné kapacity výroby (hl.výroby kompresoru). Ví se o tom něco bližšího? Zdraví Löffler

  21. Zdravím opravuji jména mistrů.Při kontrole jsem dodatečně zjistil špatně napsaná jména- čímž se omlouvám p.Harmáčkovi a p.Cihlářovi. Zdravím Löffler

  22. Dobrý den, dá se nějak spojit s historikem, panem Antonínem Dittmayerem?
    Jeho znalosti provozů ve Waltrovce by nám mohly pomoci při mapování historie výroby automobilů Aero Minor. Děkuji.

  23. Dobrý den, můj děda závodil na motocyklu Walter mezi roky 1921-1930. Mám několik fotografií s tímto motocyklem, ale nevím o jaký typ se jedná. Mohu Vám poslat fotografii k identifikaci? Děkuji

  24. Dobry den,můj dědeček Ing.Jindřich Leidl pracoval ve Waltrovce. Neznal ho někdo? Děkuji, email: o.leidl@seznam.cz

  25. Dobrý den Waltrováci, sháním přehazovačku, přesmykač , páčky nebo převodník Walter. Koupím na svého favorita. Martin tel. 606623787 Děkuji.

  26. Zdravím, mám dotaz, zda někdo nemá doma zapomenuté a přebytečné komponenty cyklosoučástek Walter, které se vyráběly cca od roku 1986, a na svou dobu byly na světové úrovni. Sháním i jakékoliv tištěné materiály k uvedeným komponentům. Budu vděčný za jakoukoliv informaci. Děkuji.
    jaromir.bulant@seznam.cz, 608 518 325

  27. Moc děkuji za tyto stránky, jsou super, počítám se k Motorleťákům
    v roce 90-93 jsem se tam učila, následně dělala sekretářku šéfa kupovaných dílů pana Mottla. MOC RÁDA NA TY ROKY VZPOMÍNÁM.

  28. Prosím o kontakt na někoho kdo má informace o továrně fi. Jaroslav Šibrava, který převzal výrobu trojkolek Waltr. Uvítám i rodinné informace. sibrava.F@seznam.cz.
    Děkuji.

  29. Vážení čtenáři této mailové, nebo tištěné publikace.
    Dovolte mi, abych Vám sdělil smutnou zprávu. Její autor pan Ing. Zdeněk Sedláček již není mezi námi. Zemřel dne 14. ledna 2017. ČEST JEHO PAMÁTCE !
    Jsem velmi rád, že jsem mohl být jeho přítelem a strávit s ním mnoho chvil při diskuzích o Waltrovce, nebo Motorletu a o všem ostatním co nás zajímalo. Josef Krča

  30. Je možnost získat kontaktní mailovou adresu na pana Antonína Dittmayera. Děkuji.

  31. Dobrý den,
    vím že můj dotaz už je asi irelevantní z důvodu časového odstupu.Ale i rak se zeptám-v podnikovém učilišti dělal mistra jistý Josef Kozler v letech cca 1950-1963.Přičemž jeho syn Vladimír Kozler (můj děd) tam pracoval v roce 1957-62 na údržbě. Pokud by někdo z Vás na cokoli vzpomněl co se těchto jmen týče z historie závodům týče napište mi prosím na tento email – romankozler@gmail.com.
    S pozdravem Kozler Roman

  32. Dobrý den, patřím již novým tvůrcům prostorů na Waltrovce a vím, že mnozí na tomto místě prožili hodně ze svých životů.
    Ráda bych se postrala o to, aby se na továrnu a její pracovníky nezapomnělo. Konkrétně plánujeme umístit do prostou nového parku několik panelů, kde by se informace o Waltrovce (i Motorletu) objevily.
    Mohli byste se mi, prosím ozvat – Vy tvůrci totoho webu, jeslti bychom se mohli opřít o Vaše informace a domluvit se na nějaké spolupráci?
    Děkuji za pomoc.
    Lucie Vogelová
    tel:606 603 203, Email: vogelova@terraflorida.cz

  33. Dobrý den,
    je možné se obrátit na někoho, kdo se zabývá historií Walterovky, popř. někoho z dnešní firmy Walter? Připravujeme výstavu o firmě Palaba (pozdější Bateria) Slaný, která byla s Walterovkou dosti spojena, mj. osobnostmi otce a synů Kumperů.

    Děkuji

  34. No potěš koště. Waltrovka resp. Motorlet dopadl jako sedláci u Chlumce. Ruiny a nic. Stále nemůžu pochopit, jak tohle někdo může dovolit a prosadit. Vlastně, jo. Peníze a zájmy cizích, dílo dokonaly. Hnusná doba. Tímto přístupem by jsme neměli žádnou historii. Jestli ji nám už nemažou ….

  35. skoda Waltrovky , ing. Jiri Nyklicek.

  36. Dobrý den,
    dnes jsem se vratil ze odne otevrenych dveri GE Aviation v Letnanech a musim rici, ze to co bylo pred rokem 89 a tou ,,stodolou“ ted je neporovnatelne. Napsali byste nekdo, kde se stala chyba pri privatizaci? Nebo byl podnik naschval veden ,,do kytek“? Nova vyvojova centrala.. internetove stranky firmy – my jsme nejlepsi, nikdo krome nas a pak vam reknou, ze to co delali v Jinonicich ve 350 lidech delaji ted ve 100, problem novych masin je minimum, vse je ze stare Waltrovky.. udelal jsem si obrazek.. a Waltrovky a vsech Smichovaku kteri v ni delali je mi lito..

  37. Dobrý den, jsem vydavatelem časopisu Flying Revue a webových stránek http://www.flying-revue.cz a velmi rád bych naše čtenáře blíže seznámil s historii firmy Walter. Bylo by možné, aby se mi ozval někdo, kdo vede tyto webové stránky, připadně někdo, kdo se zabývá historii firmy Walter. Děkuji předem!!!
    Ing. Miloš Dermišek.
    milos.dermisek@flying-revue.cz
    Tel: 602 944 172

  38. Dobrý deň.
    Dostal sa ku mne kompresor zo škody 706R. Na štítku má rok výroby 1955 a značku motorlet (na to došiel otec, že to pozná, bývalá waltrovka, ešte hovoril niečo o fotbale tuším).
    Mám rád tieto staré veci, dýcha z toho taká poctivá robota. Nebolo ani čo vymieňať, jedno ložisko a gufero. Ten tu bude ešte dlho 🙂
    Tiež ma baví to pátranie, z čoho čo pochádza a akú to má históriu.
    Prajem všetko dobré.

  39. Nádherné stránky, ale nefunguje mi ani jeden obrázek. Nešlo by s tím něco udělat?

    Děkuji
    D.S.

  40. Dobrý den, Zajímalo by mě, kam zmizely dnes již historické fotografie z většiny vašich rubrik. Mám na mysli například podnikatelskou historii společnosti Walter, Náš betoňák, atd…

    Děkuji

  41. Dobrý den,

    na strýánkách Walter Jinonice chybí mnoho obrázků. Budete mít čas to spravit?

    Děkuji,
    Josef

  42. Dobrý den,
    v roce 1955 se provedla zástavba motoru Moterlet M-65 do letounu Piper L-4. Nemohu nikde dohledat o jaký motor se jedná.Číslovka 65 znamená koňských sil?

    Děkuji, Šebek¨
    areoarchiv@gmail.com

  43. Dobrý den,
    sleduji úctyhodnou historii a výstavbu nového areálu Waltrovky.
    Těšil jsem se, že v zachované „historické budově-betoňáku“ bude
    nějaké mini muzeum s bohatou historií výrobků této světoznámé značky. Ale bohužel, zdá se že se nic takového nechystá.

    Jestli o něčem podobném víte, laskavě napište.
    Děkuji! Vlček Václav

  44. Dobrý den,
    vJihostroji Velešín na regulaci M602 působil Ing. Zdeněk Oháňka.Asi Ing. Vohaňka je uvedeno nesprávně.
    S pozdravem VŠ

  45. Dobrý den přeji
    naleznu někde dobové fotografie Waltrových závodů( Kumperova vila,výrobní haly…atd.) ?

    Děkuji za informaci
    Jelínek

  46. Dobrý den, pracujeme s kolegy na Pražském uličníku a potřebovala bych životopisná data pana ing. Jana Nyklíčka, ing. Václava Kačírka a ing. Jana Klouda.
    Děkuji za případnou pomoc!

  47. opraveno ,)

  48. opraveno ,)