Reakce čtenářů

Napište příspěvek

Kontrolní text
*
  1. Vážení,
    30 let jsem byl „Waltrovák“ , tehdy ač nerad oficiálně „motorleťák“. 10 let ve vývojové konstrukci ing. Rady a ing. Kačírka. 10 let v sériové konstrukci, motory, kde jsem vedl skupinu kompresory, výroba a provozní záležitosti motorů M05, M701, M601 A, B, D, E; 10 let v konstrukci pístových motorů ing. Vyčítala.
    V r 1997 jsem raději odešel, když jsem viděl, kam to Vaňkova klika vede do záhuby.
    Velmi mě těší, že někdo takto komplexně zpracoval historii Waltrovky. Doufám,že najdu čas to všechno projít. Máte zájem o případné připomínky nebo doplňky pamětníka ?

  2. Dobrý den
    na Vašich stránkách jsem se dočetl o působení firmy Hrabě&Lozovský v rámci výstavby v továrně Walter.
    Historii této firmy postupně zpracovávám.
    Bylo by možné požádat Vás o spolupráci?
    T.Janda

  3. Dobry den, chcem sa spytat ci je mozne niekde zohnat servisný manual k motoru M701 z lietadla L-29 Delfín.
    Dakujem.

  4. doslechl jsem se,že někde existuje automobil Walter Royal. je to možné

  5. Vážení,
    sepisuji historii podnikové požární ochrany, potřeboval bych vědět, kdy byl založen a zrušen Hasičský záchranný sbor podniku Walter Motor (Motorlet a.s. Jinonice)

    Za jakoukoliv zprávu předem děkuji
    S pozdravem
    Dvoracekzachranar@seznam.cz

  6. Dobrý den!
    Prompt prosím předělat jste motory M601D Walter?
    Máte nějaké technické dokumentace na motory M601D Walter, charakteristika, účel opravy „, bude Vám vděčen, kdybyste mi danuyu informace nadadite?
    Mám 3 z motoru a chci dát je na opravu Česká republika neprochází celním bez nich. dokumentace a technické specifikace!
    Walter M601D ser č.: 893035-D, 1989 vydání!
    Walter M601D ser č.: 844002, 1984 vydání!
    Walter M601D ser č.: 854008, 1985 vydání!
    Tvůj
    Yuri
    Ukrajina, Lvov

  7. Vážení,
    pracoval jsem v Motorletu v letech 1979-1994, byl jsem zodpovědný za technologie svařování a pájení, potažmo za výrobní postupy realizované na tehdejším 4.provozu (armatury, lisovna, kalírna).
    Tenhle web mne velmi potěšil a připomenul mi léta strávená v Jinonicích.
    Škoda jen, že jste nedali prostor k vyjádření „technologům“, protože i na tomto poli se měl Motorlet čím chlubit. Franta Denk, Pavel Smyčka nebo Michal Janda …to jsou ty zdroje.

  8. Dobrý den .Nechci otravovat ale chtel bych se zeptat ci by bylo mozné poslat mailem technickou dokumentaci motoru Walter M601E pokud by jste to mněly dostupne nebo alespon technické výkresy.Chodím na SOŠ-Letecko Technickou v Trenčíne a mam kompletnu dokumentaciu L-410 UVP-E .Praxoval jsem na nich v léte u dopravneho leteckeho kridla Kuchyňa v OSSR a je to letadlo o ktere se zaimam us 2 roky detailne no v dokumentaci co jsem sehnal chybý detaily a výkresy tohoto motoru .Je tam jen vseobecne onem psane.prosim napiste mi odpověd na mail gavala999@azet.sk .Děkuju.

  9. Dobrý den!
    Můj příspěvek do téro diskuse asi patřit nebude, ale mám tu čest být „uživatelem“ totální endoprotézy WALTER, kterou mi v lednu r. 1989 implantoval prof. MUDr. Vratislav Rybka, DrSc. S drobnými úpravami (výměna jamky a nedávno výměna PE vložky, slouží totálka perfektně dodnes. Říkám, že jezdím waltrovkou… Už jsem s ní zničil 2 horská kola, ale prof. Rybkovi to prosím neříkejte… :-)
    O to smutnější je pro mne čtení o osudu této firmy.
    Dovolte mi prosím poněkud nespolečenské: Držím všem kovaným Waltrovákům palce a přeji mnoho zdraví!
    Josef

  10. Vážení,

    hledal jsem něco o Waltrovce, v letech 90-93 jsem se tam vyučil. Byl jsem tam rád, byla to pro mě škola, nezapomenu, jak jsme s kamarády šmejdili po fabrice a koukali, kde uvidíme letecký motor…. dnes pracuji jako konstruktér, ale na učiliště v Jinonicích nedám dopustit, bylo tam skvěle! Díky za tuhle historii… už dlouho se chystám, že se na to místo ještě jednou podívám… vlastně jsem jej viděl minulý týden z Petřínské rozhledny. Byl jsem na návštěvě v Praze s partnerkou. Je ohromnou škodou, jak to vše skončilo… Tak snad ještě stihnu aspoň část vidět…
    Ze Dvora Králové Vás všechny srdečně zdraví
    Pavel Vobořil

  11. Tak tomuto uz neni co dodat dik moc.

  12. Dobrý večer,
    tak si to tu pročítám a zjistila jsem že o mém dědovi se tu píše… jsem nějak na nej tiše hrdá:0) jde konkrétně o ing.Kačírka:0) mojí mamče se i zaleskla slza v očku když jsem jí to řekla….

  13. Nemám slov perfektní

  14. Dobrý den, předně mi dovolte poděkovat za perfektně zpracované stránky. Vaši práci obdivuji a vážím si jí. Zabývám se sběrem starých fotografií pražské periferie a jako rodilého Smíchováka mě historické pohledy na Waltrovku a okolí zcela uchvátily. Bylo by možné získat obrázky v lepší kvalitě či uvést zdroj, odkud bylo čerpáno? Velmi děkuji za odpověď.

  15. Dobrý den jsem moc rád že jsem mohl pracovat v takovém podniku jako je Waltrovka opravna přípravků a pan Vnouček moc na něj myslím protože nás moc naučil Děkuji Byl prostě suprovej a měl rád dechovky Je mi moc líto že Waltrovka takhle dopadla J.Staněk

  16. Vážení,

    jsem trochu patriot a tak mě už dlouho mrzí cílené bourání naší tradice a možnosti být na sebe hrdí. S Waltrem mám společné jen ježdění na kole. Marně zde hledám odkaz na fenomenální součástky pro cyklisty. Nedávno jsem se dozvěděl, že ve své době byla přehazovačka Walter nejlehčí na světě. Ale nikde se o tom nemluvilo. Tak prosím, kdo by věděl, kde se dají najít výkresy nebo dobové plánky zde vyráběných cyklo součástek, ať mi dá vědět. Předem děkuji.

    Marek Fichtner

  17. Milý Zdeňku,
    chci Ti i touto cestou poděkovat za systematicky, věcně a komplexně popsanou historii fabriky, která v každé době své 100 leté historie byla na špici technického umu. S vývojem všech typů leteckých motorů vznikaly ve své době, díky technikům a dílenským fachmanům, technické unikáty aplikované i do dalších průmyslových odvětví. Pro připomenutí vytrhnu pár příkladů: na mortoru M601 palivový rozstřikovací kroužek , prstencová spalovací komora, deformační kryt nad kolem volné turbiny, reduktor umožňující tak vysoký otáčkový a výkonový převod, protipumpážní odpouštěcí ventil, svařování elektronovým paprskem, na motoru M602 obrábění titanových radiálních kol na 5-ti osém obráběcím stroji z Kuřimi , souosý tříhřídelový systém motoru, dutá vzduchm chlazená turbinová lopatka a další pokroková technická řešení z oblasti výrobků lékařských implantátů a instrumentárií nebo výrobků pro sport.
    Je mi teskno, když často projíždím nebo procházím okolím bývalé slavné Waltrovky a vidím pláň a na ní haldy stavebního recyklátu, z velké část zaplacené ze státních prostředků. Z těchto hald už žádný technický pokrok nevznikne.
    Znovu Ti děkuji za Tvůj čas, úsilí i peníze, které byly nutné ke vzniku této skvělé publikace o fabrice jež naplnila život a dala práci desetitisícům lidí.
    Tebe i všechny bývalé Waltrováky, nebo Motorleťáky zdraví
    Josef Krča

  18. Dám za to krk, že jsem v Moravských Budějovicích viděl, že tu jede Aero Minor II. s velmi starým pánem, coby řidičem. Naposledy vloni, tj. v r. 2010

  19. Dobrý den.
    již delší dobu z autobusu budovy bývalé Waltrovky. Nedávno jsem neodolal a šel se podívat zblízka. Nahlédl jsem skrz vybité tabulky v oknech do haly budovy, která je zde označována jako „betoňák“ Chtěl bych se zeptat, zda neexistuje možnost domluvit nějaké fotografování tohoto fascinujícího interiéru. Naše malá skupinka fotografů se snaží zachytit krásu takových objektů, dokud ještě stojí. V současnosti pracujeme např. na desetiletí neprovozovaném pivovaru v Radnicích.

    S díky a pozdravem,
    Martin Vraštil

  20. Dobrý den,
    chtěli bychom pozvat všechny bývalé i současné pracovníky firmy Walter na neformální setkání při příležitosti blížícího se 100. výročí založení.
    Akce se bude konat v pátek 13. května 2011 v hospodě Na Vinici od 16 hodin. Předpokládáme, že tam všichni trefí, ale pro jistotu: autobusem č. 137 od Anděla, vystoupit na 3. zastávce. Tuším, že se jmenuje také Vinice.
    Jak již bylo řečeno, setkání je neformální a nemá nic společného se současným vedením firmy a jsou zváni opravdu všichni, kdo někdy ve firmě pracovali.
    Tuto informaci můžete rozšířit i mezi ty, kteří na tyto stránky nechodí.
    Moc se těšíme na setkání.
    Šárka Vokáčová a spol. :-)

  21. Děkuji za bezvadně zpracované stránky,,mého závodu“kde jsem se vyučil a pracoval32 let..V roce 1995 jsem odešel mimo závod ( nemohl jsem tu potupnou likvidaci již unést).Věřte mi ,že celoživotnímu fandovi letectví(sport.pilot,modelář)se zaleskne slza v oku,když jde okolo ruin
    které jsou z našeho závodu.Je to hanba a zneuctění tradice + umu několika generací řemeslníků , techniků a pod.Těmto skromným lidem ,kteří v nelehkých dobách dokázali udržet krok se světem a v mnohém ho předčili patří dík a uznání .

    Vláďa Kozák

  22. Děkuju za informace, jsem truhlář, ale informace na vašem webu mě zaujaly. Děkuju

  23. Nahodou jsem narazil na tyto stranky a musim je velmi pochvalit. Sice jsem znal jmena firem Walter a Motorlet, ale nikdy jsem o nich nevedel nic dalsiho.
    Moc pekne a poucne cteni. Drzim vam vsem palce.

  24. Vážení,
    všechny příspěvky mě velmi potěšily a děkuji za ně. V Motorletu jsem pracovala 14 let a můj manžel Zdeněk Mašek přes 40 let. Škoda, že už nemá možnost se na tyto stránky podívat. Byla bych ráda, kdyby se mi mohl na uvedený e-mail ozvat Tonda Dittmayer.
    Děkuji.
    Eva Mašková

  25. Fotografie ze setkání waltrováků dne 13.května 2011 jsou na následující adrese:

    http://cid-5abb295605d561d6.photos.live.com/browse.aspx/13.5.2011%20100%20let%20Waltrovky%20-%20%20Na%20Vinici

  26. Pěkný den,
    velmi mne potěšily tyto stránky, neboť velmi objektivně a velmi zasvěceně popisují historii a výrobky značky Walter.
    Pracoval jsem zde od roku 1977, nejprve 5 let v oddělení racionalizace technologie výroby, potom 5 let ve vývojové konstrukci ve skupině č. 1 „Kompresor“. V té době se vyvíjel motor M 602.
    Věnoval jsem se hodně také historii firmy a jejích výrobků.
    S Ing. Liborem Tošnarem jsme tehdy napsali 32 dílný seriál „Motocykly, tříkolky a automobily Walter“ do podnikových novin Nový Signál. V seriálu jsme se snažili popsat všech asi 64 typů vozidel zn. Walter. V té době jsem shromáždil značné množství literatury a odborných článků z různých časopisů. Čerpali jsme také především z tehdejšího firemního archivu.
    Zaměřil jsem se potom na letecké pístové motory, které jsme začali tehdy aktivisticky tvořit mimo hlavní pracovní náplň podniku.
    V roce 1987 jsme odešli s Ing. Vyčítalem do VZLÚ do tehdy nově zřízeného oddělení pístových motorů. Pracoval jsem potom stále v letectví, LOM Praha, Avia-Hamilton Standard posléze Avia Propeller, nyní ÚCL, jako inspektor, dozorující mimo jiné GE Aviation Czech.
    Vzpomínám na Waltrovku velmi dobře. Prožil jsem zde mládí a Waltrovka platila za velmi dobrou školu a také jí byla.
    Pokud budou mít autoři tohoto webbu zájem, mohu poskytnout jak podklady o většině typů výrobků, tak i odkazy na zasvěcené prameny.
    Zdravím všechny skalní Waltrováky, jak jinak, než starým waltrováckým pozdravem:
    „Hóóódně zdraví !“

    B. Sommer

  27. Ctěla bych poděkovat jménem svým i jménem celého malého kolektivu bývalé laboratoře MI, všem , kdo se zasloužili o setkání „Waltrováků“ 13. 5. 2011 v restaurace Na Vinici. Bylo to jako bychom se vrátili o několik let zpátky a byli jsme zase „ve fabrice“.
    A ještě prosba. Máte-li někdo fotodokumentaci z tohoto srazu podělte se o ní prosím s ostatními, prostřednictvím této webové stránky. Díky.

  28. Ano, čas utíká. Hledal jsem nějaká pevná data, protože mi připadl úkol, napsat nekrolog za Vaclavem Vaňkem, který zemřel na Velikonoční pondělí 25.dubna 2011. Ta doba, kdy byl ředitelem Waltrovky byla nepochybně velmi složitá, kde kdo viděl, že se věci dělají blbě, ale málokdo, možná nikdo nevěděl, jak je to dobře. Náhodou jsem padl na tyto stránky. Pracoval jsem ve VZLÚ od roku 1964, od roku 1991 na Aeru Holding, jako technický ředitel, byl jsem krátce i členem dozorčí rady a představenstva Waltrovky.Před tím jako šéf odboru motory ve VZLÚ atd. Většina jmen lidí, zmíněných na těchto stránkách mi dost říká. Takže jsem to s velkým zájmem přečetl. Pokračování historie Waltru vyřešil čas a co bude dál si netroufám předpovídat, protože budoucnost není logická. Zdravím všechny, kteří si na mě vzpomenou. Zatím pracuji jako tajemník asociace leteckých výrobců ČR, jsem všem k službám.

  29. Dobrý den všem bývalým Waltrovákům. Mým koníčkem je letectví a Waltrovka je s ním nesmazatelně také spojena. Tento měsíc jsem se dozvěděl naprosto šílenou zprávu, které se mi opravdu nechce vůbec uvěřit..! Motory, které měla Waltrovka kdysi vystavené ve své hale prý byly při postupné likvidaci továrny přemístěné do jakýchsi sklepních prostorů. Přesněji, prostory byly označeny, jako „betonový bunkr pod Waltrovkou“. Pročetl jsem tyto stránky a nic se zde o podzemním „bunkru“ nepíše. Ta šílená zpráva se ale týká toho, že všechny tyto motory by měly být údajně v tomto „bunkru“ zasypány, zavezeny..(údajná navážka by měla dosahovat cca 2m)..a tudíž by tyto vzácné motory měly být nenávratně pohřbeny. Můžete mi to prosím někdo vyvrátit.? Protože, potvrzení této zprávy snad ani nechci slyšet..! Myslel jsem, že jsem v této republice připraven na všechno, ale toto by snad už nebylo ani normální…

  30. Dobrý den,
    letos na jaře jsem jako novinář dostal pozvánku k návštěvě společnosti GE Aviation Czech, která převzala výrobu leteckých motorů značky Walter. Můj rozhovor a fotoreportáž na téma současnosti výroby motorů M601 a vývoji nového typu H80, který z M601 vychází, byl zveřejněn v časopise MM Průmyslové spektrum č. 7-8/2011. Lze si jej přečíst také na internetu na adrese http://www.mmspektrum.com/110701.
    Možná mi namítnete, že už to nejsou Jinonice, ale přeci jen se jedná o pokračování a svým způsobem i o ocenění práce zdejších techniků.
    Přeji hodně zdaru a skládám poklonu autorům tohoto zajímavého webu.

  31. Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat zda nevíte kde bych mohl sehnat technickou dokumentaci k leteckému motoru Walter minor 6-III jelikož bych ho chtěl modelovat do školní soutěže. Popřípadě kdyby měl někdo tech. dokumentaci i k letadlu Zlin Z-226 A Akrobat tak jestli by mi mohl napsat na e-mail sik992@gmail.com.
    Děkuji Hůle.

  32. Vážení přátelé, bývalí Motorleťáci, a vůbec slušní lidé!
    Rozhodl jsem se také něco málo přispět do této diskuse. Vyučil jsem se v Motorletu v létech 1965 až 1968, po vojně jsem se vrátil a pracoval v této prestižní továrně od strojních profesí až po montáž motorů M601. Dovolím si tvrdit, že výrobky z Motorletu, a zejména letecké motory byly jedny z nejlepších v Evropě, ne li na světě vůbec. Tolik špičkových odborníků, co jsem měl možnost poznat za léta v této továrně, jsem už nepotkal. Ale proč to říkám.
    Bydlím nyní za Plzní,a rozhodl jsem se zajet podívat do Jinonic na Motorlet, abych poznal zblízka tu tragédii co jěště zbylo z tak uznávané továrny. Vše předčilo očekávání.Takto dokonale zničit to, v čem jsme mnohá desetiletí byli na výši, je GAUNERSTVÍ NEJHRUBŠÍHO ZRNA. Vím,že takto skončilo mnoho známých továren,ale asi proto,že Motorlet mi dal kvalitní vzdělání a zajímavou práci, mě to štve dvojnásob.
    Náš stát se stal nyní pouhou montovnou, zcela závislou na zahraničních majitelích, a to co jsme kdysi uměli sami je nenávratně pryč. Pan Walter by dnes asi zíral co zbylo s jeho továrny, co dokázali naši „podnikatelé“ pro peníze všeho schopní rozkrást. Rád bych také slyšel váš názor,ale že by mi někdo vyvrátil, co jsem viděl a četl o historii Motorletu po roce 89, to nevím.

  33. Dobrý den,

    můj táta tuhle fabriku miloval, obětoval jí hlavní část svého života, ale i přesto dokázal být báječným otcem, na kterého jsem hrdá nejvíce na světě.

  34. Napsal jsem historii dovozu motorů Viper pro zálet L 29, jak se o ní zmiňuje ve svém příspěvku ing Jiří Rada. Netrvám na uveřejnění, Třeba skončí jen ve vašem archivu . Kam a jak mám článek poslat ?
    Jiří Pergl

  35. Dobrý den,
    mám doma motor Walter, pomůže mi někdo identifikovat jeho typ? Díky
    janekjez@seznam.cz

  36. Dobrý den.
    Jmenuji se Roman Hnízdil, narodil jsem se ve Stodůlkách a
    můj děda se jmenoval František Helt. Pracoval ve WALTROVCE
    v Jinonicích. Prosím všechny, kdo mají jakékoli fotografie nebo jiné informace z historie podniku, aby mi je poslali emailem na adresu: kladivko13@seznam.cz.
    Předem moc děkuji! R.H.

  37. Dobry den,

    Docital som sa na vašich stránkach o pozemnej aplkácii motora M601. Nemali by ste viac materiálov o využití vašich turbovrtulových motorov na pozemné účely, ako energetických jednotiek?

    Ďakujem

  38. Mám neinvertní motor WALTER MINOR II rok 1932 je možné získat nějakou dokumntci ? Děkuji Berný

  39. Zajímá mě osoba ředitele Ing. Jana Nováka. Můžete mi někdo říct, zda se jedná o stejného Ing. Jana Nováka, který min. v letech 1919 až 1920 pracoval jako ředitel Kopřivnické vozovky a v r. 1920 se vzpomíná s adresou Jinonice? Onen „kopřivnický“ Ing. Jan Novák měl pak v r. 1935 působit jako vrchní ředitel Avie.
    Děkuji.

  40. Dobrý den.
    Všechna čest za to množství informací, které jste dokázali dát dohromady! Nevíte i o nějakých dobových filmových záběrech z Waltrovky? Zatím jsem narazil jen na krátký pohled na montáž motoru M05 ve 29. dílu dokumentu Vzduch je naše moře (dá se stáhnout třeba z ulož.to)
    Zdraví Radek P.

  41. Jsem sice pro stavbu nové výstavby v prostoru bývalé Waltrovky, ale rád bych byl, kdyby byl zachován jeden objekt. Jedná se o atomový kryt v jižní části kopce, který se nachází v severovýchodní části areálu. Z krytu by mohl být zase atomový kryt nebo například muzeum, restaurace, sklady a pod. Mně je ho líto, že je vykradený, ale má ještě zachované dřevěné dveře a pěkné místnosti. Na stránce http://marttyforrest.rajce.idnes.cz/Waltrovka_-_podzemni_bunkry_v_arealu_byvale_tovarny/ se můžete podívat kromě tohoto krytu č. 1 také na velmi zachovaný a funkční kryt, který se nachází od krytu č. 1 směrem k vrátnici.

  42. Pozvánka na besedy o motorech Walter !!
    1. Dne 18.října 2012 o pístových motorech do 2.světové války
    2. Dne 15.listopadu 2012 o pístových motorech po 2.světové válce. Úvodní přednášky vždy od 17.15 hodin mají Ing. Milan Špirakus a Ing. Bohumil Sommer.
    Místo konání je v prostorách dopravní fakulty ČVUT na Albertově, Horská ul. č.3.

  43. Jako koníček se věnuji navrhování a designování karosérií aut, lokomotiv… a také historických vozů. Teď jsem se rozhodl, že navrhnu karosérii na Walter Royal. Ale nikde nemůžu zjistit jeho rozměry, jako délka, šířka, výška, rozchod. Nevíte to? Jestli ano, tak mi to zde napište. Děkuji.

  44. Dobrý den,
    zajímají mě proudové odstraňovače sněhu a zejména vozíky PRM-701, PRM-601 a 2PRM-601, využívající motory M-701 a M-601. Daly by se získat o těchto zařízeních a motorech v nich používaných nějaké podrobnosti?
    Děkuji a jsem s pozdravem Jaroslav Matoulek
    matoulek@seznam.cz

  45. Dobrý den.
    Úvodem bych chtěl poděkovat za skvěle zpracované stránky potažmo pak historii jednoho leteckého motoru. Na stránky jsem narazil při hledání informací ke stavbě modelu-létající makety L-29. Nalezl jsem mnohé,co jsem nenalezl najdu jinde. Nicméně jsem dočetl až do konce a jednalo se vpravdě o poučné,byť místy krapet syrové čtení. Díky,autore/-ři/! Jen jediné mě krapet mrzí: Ten starý vtip, jak si představuje letadlo aerodynamik, statik, technolog, zbrojíř zkrátka neznám !!! Může mě někdo poučit? Díky. S62

  46. Zkouška spojení.

  47. Zdravím, jsem jeden z mnoha waltrováků, který zažil stěhováni do Letňan, nikdo z nás nevěděl do čeho jdeme. Vždy, když jedu kolem naší Waltrovky – nebo to co z ni zbylo – je mi do pláče. Jak mohl někdo dopustit, aby vše takto dopadlo …… Viníci by měli být za likvidaci takové světoznámé továrny potrestáni co nejpřísněji.

  48. dobrý den poradi mě někdo shánim knihu historie waltrovky udajně mela interně v závodě , jedná se ůdajněě o pár kusů byl bych rád pokud by ji někdo měl o jeji zapujčeni a oxeroxováni moc dekuji všem kteří se ozvou petr

  49. Vážení, vyučil jsem se v n. p. Motorlet (1963-1968), a můj otec – Jiří Nyklíček – pracoval od r. 1947 až do své smrti v r. 1979 rovněž ve firmě Motorlet. Před nedávnem, kdy byl vysílán v televizi seriál Létající delfín a který jsem sledoval, jsem byl velmi překvapen zpracováním a v jedné postavě jsem poznal zpodobnění mého otce, který se, bohužel, tohoto seriálu již nedožil. Rád bych proto zkontaktoval p. ing. Jiřího Radu a ing. Vladimíta Žáka – pokud jsou ještě naživu. Děkuji za jakoukoliv zprávu a jsem s pozdravem – František Nyklíček

  50. Dobrý den,
    když jsem jednou s kamarádem vyklízel starý dům, našli jsme motor značky WALTER. Již delší dobu se snažíme zjistit, z čeho je.Doufám, že mi poradíte. Na štítku jsem vyčetl nasledující : TYP-W.68/75
    SÉRIE-1937/ll.
    ČÍS. VÝR.-P.3545
    OTÁČKY-2800
    HP-24
    KG-200
    Jinak je to čtyřválcový boxer. Kdyby někdo náhodou vědel, co je to zač, prosím napište na:venatrtilek@seznam.cz. Předem děkuji Václav T.

  51. Zdravím a reaguji na článek od „Marek Fichtner z 25.3.2011. Úplnou náhodou jsem našel přehazovačku Walter na :http://www.disraeligears.co.uk/Site/Walter_derailleur.html
    jsou zde i dobové návody k obsluze a údržbě jízních kol.
    pa.formanek@seznam.cz

  52. Dobrý den,
    velice bych uvítala kontakt na pana Dittmayera. Oceňuji jeho práci i práci kolegů na sborníku. Ráda bych ze sborníku citovala, případně se dostala k archivním pramenům. Předem děkuji!
    Alena Zinnerová, Stavební fórum

  53. Dobrý den, jsem moc rád,že jsem našel stránky o Waltrovce a Motorletu. Jsou opravdu dobře udělané a ucelené. Můj otec J.Chomát se ve Waltrovce vyučil a pracoval na přesném lití až do odchodu do důchodu. Já jsem se také vyučil v Motorletu a pracoval jsem na 1. provozu, kde jsem potkal hodně dobrých lidí a zapálených odborníků. Jen pár jmen z mnoha: pan Plocha, technický kontrolor, to byl pojem. Pan Čibera, Mirek Šusta, Karel Mašek, Jaroslav Cajska a hodně dalších. Je mi líto jak dopadl podnik s tolika odborníky a s takovým záběrem, ale život jde dál. Proto chci popřát všem hodně zdraví a radosti ze života. A nezapomínejme na podnik, kde nám bylo dobře. Hezký den J. Chomát

  54. Rád bych věděl,jestli někdo ví,jestli byla snaha,či pokusy o nadzvukovou variantu Delfína,nebo Albatrosa. Bylo by to technicky možné?
    cappy1952@seznam.cz

  55. Dobrý den,
    4.února uplynulo 30 let od náhlého umrtí mého otce Otakara Bělocha. Z toho důvodu jsem hledal nějakou informaci o prvním umělém kolením kloubu našel jsem Vaše stránky. Ve Waltrovce a následně v Motorletu pracovaly dvě generace Bělochů.Děda Josef jako vyhlášený svařeč barevných kovů.Otec pracoval v nástrojárně na horizontce, a později na souřadnicové brusce. Snímal na ní kopii koleního kloubu. Originál, z kterého snímal rozměry mi přinesl ukázat domů. Byl i u poděkování lékařů, kteří promítli film natočený při operaci kolenního kloubu.Velmi dobře bylo hodnoceno vyleštění kloubu od J. Abrhámové.
    Bourání továrny jsem sledoval v médiich,a bylo jasné že nenávratně mizí kus historie.

  56. Lítám na Z-43 a přirozeně mě zajmá skoro všechno okolo tohoto letadla a jeho motoru M337, škoda, že dnes nemáme nějakou rize českou společnost, vyrábějící letecké motory. Byli jsme špička… Někdy bych hrozně rád promluvil s nějakým motorářem z Waltrovky, bylo by to pro mě nesmírně cenné. hugo.baskerville@seznam.cz

  57. Zdravím „waltrováky“ !
    Mám pouze dotaz, zda ještě existuje kontakt na lidi, kteří se zabývali kogenerací s motorem M601. Pokud ano, tak se prosím ozvěte.

    Děkuji za pochopení.

    Vlastimil Kříž

  58. Dobry den.
    Pracoval jsem pro Pratt& Whitney ohledne koupi Motorletu.Zahadna smrt E Foulda se taji.Take malo lidi vi,jak se GE stalo majitelem,a kdo na to tlacil.

  59. Dobrý večer. Protože letošní rok 2014 není přidán žádný mail, tak to nemohu nechat bez povšimnutí. Jako bývalý Motorleták a Waltrovák přeji všem návštěvníkům a autorům těchto stránek vše nejlepší do nového roku 2015 a hodně zdraví a radosti. Je potřeba připomínat mladší a určitě zvídavé generaci, co se dosáhlo dobrého v letech prosperity tohoto závodu, ať měl jména a názvy jakékoliv. Vždy jej tvořili chytří a zapálení lidé. V určitém časovém úseku jsme byli výborní a úspěšní. A tento veb na to nedá určitě zapomenout. Vše nejlepší přeje J. Chomát

  60. Mohu se jen připojit ke všem, kteří přede mnou vysoce hodnotili tento popis historie Waltrovky. Já se na stará kolena zabývám rodopisem a teprve zde jsem se dověděl, že můj prastrýc, Antonín Šimek, smíchovský stavitel a stavební podnikatel, postavil i Waltrovku a byl jejím velmi významným akcionářem. Zřejmě postavil i Tresorii, továrnu na výrobu pokladen, kde byl po celou dobu jejího trvání ředitelem jeho synovec, můj strýc, ing. Karel Urban, jehož jeden z tresorů, v ČNB, je velice často v ČT vidět otevřený a před ním pózují bankéři. Můj prastrýc postavil na Smíchově přes 20 secesních činžáků a také bývalý hotel Hybernii v Hybernské. Uvítal bych proto jakoukoliv dokumentaci nějak související s veřejnou činností obou, protože se již nemohu na to zeptat pamětníků v rodině.

  61. Zdravím všechny Motorleťáky – Waltrováky,
    děkuji za úžasné stránky, jsem jejich pravidelným návštěvníkem. V Motorletu jsem se vyučil i pracoval, do dnes na ta léta vzpomínám velice rád a když dnes čtu o motoru M601, jsem na to hrdý. Měl jsem a mám slzy v očích když vidím, jak to s továrnou dopadlo. Mějte se všichni moc krásně a snad někdy a někde na shledanou.
    Ivan Přibyl

  62. Dobrý den,

    chtěl jsem požádat o možnost převzetí části Vašich textů pro potřeby našeho muzea historických vozidel AUTO MOTO MUZEUM Kopřivnice. Máme sekci s historií značek výrobců a v naší expozici je motocykl Walter a nějaké letecké motory.

    Děkuji za případnou odpověď.
    Mrkvica

  63. Dobrý den,pracoval jsem v MOTORLETU v letech 1960-1967 s přestávkou ZVS. Rád bych získal kopie Nového Signálu z let 1962-1967.Aspoň bych ve stáří zavzpomínal. Děkuji

  64. Dobrý den
    Scháním kontakt na lidi , kteří pracovali na pozemní energetické verzi motoru M601.
    Za jakoukoliv zprávu předem děkuji
    S pozdravem
    libor.baramak@gmail.com

  65. Dobrý den,

    obracím se na všechny čtenáře i administrátory těchto stránek s prosbou o pomoc při shánění kontaktů na bývalé zaměstnance společnosti.

    Jedná se natáčení vzpomínek na „Waltrovku“ pro Pamět národa. Více o nás na : http://www.pametnaroda.cz, http://www.postbellum.cz

    Dotazy ráda zodpovím na:linda.wolfova@postbellum.cz

    Předem všem velice děkuji za pomoc!

    S úctou
    L.Wolfová

  66. Přednáška na téma „Historie jednoho století podniku Walter v Praze-Jinonicích se koná dne 6.10.2015 od 18:00 hodin v modlitebně Adventistů v Peroutkově ulici (stanice autobusu č.137 Urbanova). Přednáší PhDr.Michal Plavec, kurátor leteckých sbírek v Národním technickém muzeu. Vstup volný.

  67. Zdravím všechny Waltrováky i Motorleťáky. Se zájmem jsem si přečetl článek o vzniku motoru M 602. Jelikož jsem pracoval na zkušebnách „E“, byl jsem u toho, když se motor zkoušel na vodní brzdě. Pořídil jsem snímky ze zkoušky. Rád bych se o ně podělil. Je to už pomalu 20 let, ale třeba to bude někoho zajímat. Poradí mi někdo jak na to ?
    Jiří Tůma ml.

  68. Dobrý den
    Sháním kontakt na lidi, kteří pracovali na pozemní energetické verzi motoru M601.
    Za jakoukoliv zprávu předem děkuji.
    S pozdravem
    libor.baranak@gmail.com
    libor.baranak.st@vsb.cz

  69. Zdravím, hlavně ty „starší“ motorleťáky z let 1958-64, kdy jsem se učil, vyučil, a působil až do nástupu na zvs. Moje působiště byl 6.provoz(4.patro betoňáku stř.3611-vrchní mistr Dostál a stř.3612-vrchní mistr Cihlář).Cechmistrem byl p.Ulrich( y?). Jinak ve fabrice působilo mnoho příbuzných od předválečného strejdy Josefa-řemenáře, i nějaké ty sestřenice i bratranci. To jen tak na úvod a teď to hlavní a pro mne vcelku zajímavé. Existuje nějaký pamětník, který zažil v 5.patře rozděleném na učiliště a zkušebnu palivových trysek (mistr Hamáček) vyklizenou místnost, uzavřenou a střeženou 24 hodin strážným ZS? Do místnosti měli přístup snad jen konstruktéři přípravků(někteří), a dle kamarádů se v nářadovně už vyráběly přípravky pro snad uvažovanou licenční výrobu motoru M11(RF11-F), nebo alespoň výrobu ND. Snad z toho sešlo z důvodu nedostatečné kapacity výroby (hl.výroby kompresoru). Ví se o tom něco bližšího? Zdraví Löffler

  70. Zdravím opravuji jména mistrů.Při kontrole jsem dodatečně zjistil špatně napsaná jména- čímž se omlouvám p.Harmáčkovi a p.Cihlářovi. Zdravím Löffler

  71. Dobrý den, dá se nějak spojit s historikem, panem Antonínem Dittmayerem?
    Jeho znalosti provozů ve Waltrovce by nám mohly pomoci při mapování historie výroby automobilů Aero Minor. Děkuji.

  72. Dobrý den, můj děda závodil na motocyklu Walter mezi roky 1921-1930. Mám několik fotografií s tímto motocyklem, ale nevím o jaký typ se jedná. Mohu Vám poslat fotografii k identifikaci? Děkuji

  73. Dobry den,můj dědeček Ing.Jindřich Leidl pracoval ve Waltrovce. Neznal ho někdo? Děkuji, email: o.leidl@seznam.cz

  74. Dobrý den Waltrováci, sháním přehazovačku, přesmykač , páčky nebo převodník Walter. Koupím na svého favorita. Martin tel. 606623787 Děkuji.

  75. Zdravím, mám dotaz, zda někdo nemá doma zapomenuté a přebytečné komponenty cyklosoučástek Walter, které se vyráběly cca od roku 1986, a na svou dobu byly na světové úrovni. Sháním i jakékoliv tištěné materiály k uvedeným komponentům. Budu vděčný za jakoukoliv informaci. Děkuji.
    jaromir.bulant@seznam.cz, 608 518 325

  76. Moc děkuji za tyto stránky, jsou super, počítám se k Motorleťákům
    v roce 90-93 jsem se tam učila, následně dělala sekretářku šéfa kupovaných dílů pana Mottla. MOC RÁDA NA TY ROKY VZPOMÍNÁM.